Identiteit
De identiteit die Chevrolet wil neerzetten via dit MC-plan is een identiteit die echt een Amerikaanse is. Een Amerikaans bedrijf dat niet te verslaan is. Het bedrijf moet de beste zijn in Kennis, Service en volledige focus hebben op de VS. Het doel is om dit samen met de afnemers te bereiken.
Missie
Binnen 5 jaar moet 90% van de doelgroep bereikt zijn en bereid zijn om input te leveren.
Visie
De visie van Chevrolet moet een verlengde visie zijn van de visie van GM (General motors) dit is omdat GM het moederbedrijf is van Chevrolet. De visie van Chevrolet met het oog op de toekomst is dat een technisch degelijk product op de markt moet brengen met innovatieve trucs met behulp van haar eigen afnemer om op die manier markt potentieel te creëren.
Focus
De focus binnen het marketingcommunicatieplan moet liggen op een jonger segment dat niet of nauwelijks bekend is met Chevrolet, namelijk de jongere doelgroep van 20-35 jaar oud en welke Chevrolet een oubollig merk vind. Hierdoor komt de focus op innovativiteit te liggen en is het de bedoeling dat de USP`s van Chevrolet overduidelijk naar buiten uit komen om de doelgroep op deze manier te overtuigen.