Doelstellingen
Welke doelstellingen heeft Chevrolet voor ogen naar aanleiding van de nieuwe marketing communicatie opzet voor de toekomst?
Er zijn verschillende typen doelstellingen geformuleerd;
Er zijn verschillende typen doelstellingen geformuleerd;
Bereiksdoelstellingen
Deze doelstelling heeft te maken met de doelgroep die bereikt moet worden via de massa media.
Deze doelstelling luidt:
Binnen de doelgroep in Noord Amerika moet 40 procent bereikt worden door campagnes die in samenwerking met ChevroNET als onderdeel kunnen worden ingezet.
Procesdoelstellingen
Door in reclames te werken met sterren uit Hollywood, artiesten of andere bekende personen die in de reclame uitingen bijvoorbeeld een auto bestellen en daar zeer positief over te zijn wil Chevrolet de doelgroep bereiken en de doelstelling behalen.Procesdoelstellingen
Effectdoelstellingen
Hiermee wil Chevrolet laten zien dat een auto kopen iets speciaals is en moet blijven. Doordat bekende personen achter de actie staan zal dit de consument over de streep trekken ChevroNET te bekijken en wellicht te bestellen. Door ChevroNET wil Chevrolet de relatie met de klant verbeteren en het merk onder de mensen brengen.
Het 4C Model
Doelstellingen
De doelstellingen waaruit deze C’s voortvloeien zijn:
1. Door het optimaliseren van de bereikbaarheid van de website moet ChevroNET continu bereikbaar zijn voor de consument.
2. Realisatie van 1000 maandelijkse verkopen via de webshop binnen nu en 3 maanden tijd.
3. Door het inzetten van speciale marketing acties de interactie op de website verhogen en daarbij de naamsbekendheid onder de doelgroep met 15% verhogen.
1. Door het optimaliseren van de bereikbaarheid van de website moet ChevroNET continu bereikbaar zijn voor de consument.
2. Realisatie van 1000 maandelijkse verkopen via de webshop binnen nu en 3 maanden tijd.
3. Door het inzetten van speciale marketing acties de interactie op de website verhogen en daarbij de naamsbekendheid onder de doelgroep met 15% verhogen.
Doelstellingen | 4`Cs | Oplossing |
1 | Costs | Door de webshop steeds te optimaliseren en te versnellen biedt men de klant een gemakkelijke, comfortabele website. |
Consumer value | Online klantenservice, een webshop met eigen samenstelmogelijkheid. | |
Convenience | Alle functionaliteiten zijn doormiddel van het gebruik van de computermuis te bereiken, | |
Communicatie | Door de klant een fijne tijd op de website te geven is alles visueel en tekstueel gekoppeld aan de huisstijl, dit geeft een vertrouwelijk gevoel. Door de bezoekers met U aan te spreken geeft dit een gevoel van beleefdheid en positie. | |
Doelstellingen | 4`Cs | Oplossing |
2 | Costs | Via een eenvoudig keuzemenu opties aangeven voor de aankoop |
Consumer value | Het zelf kunnen samenstellen en kiezen van de gewenste auto met opties geeft een extra prikkel. Door de inspraak van de afnemer reduceert dit cognitieve dissonantie. | |
Convenience | ChevroNET is zo eenvoudig mogelijk opgezet waarmee bestellen, contact opnemen met Chevrolet en de eigen inspraak perfect geregeld zijn. | |
Communicatie | De webshop is geheel in kleur en huisstijl ontwikkeld, de mogelijkheid tot aanmelden voor bepaalde nieuwsbrieven geeft de bezoeker/klant de betrokkenheid met diens interesse. |
Doelstellingen | 4`Cs | Oplossing |
3 | Costs | Printen van de actie waarbij mogelijk is deze in te leveren bij Chevrolet dealer. |
Consumer value | Het online kunnen bestellen van de aanbieding/actie. | |
Convenience | Direct de actie/aanbieding + product kunnen zien zonder clicks. | |
Communicatie | Door ludieke communicatie uitingen speciale aanbiedingen en acties bekend maken bij de doelgroep. |
ICT Model
Oude situatie
Oude situatie
De oude situatie was gericht op het informeren van de klant en het doel was om daaruit de transactie te kunnen sluiten, interactie en communicatie met de klant was niet de eerste prioriteit.
Nieuwe situatie

Nieuwe situatie
De toekomstige situatie is gericht op communicatie met de klant, hierbij hanteert Chevrolet het motto: ‘De Klant is koning” binnen in de website. Interactie met de klant is één van de belangrijke pilaren van de nieuwe website. De interactie met de klant en de inspraak die zij hebben op het keuzeproces van hun aankoop schept een bepaalde band en voegt iets toe aan de beleving van de klant. Doordat de klant zijn eigen draai kan geven aan de auto en daarbij zijn eigen identiteit kan toevoegen brengt dat de cognitieve dissonantie terug binnen het aankoopproces.